středa 19. srpna 2015

Recenze: Krycí jméno U.N.C.L.E.

Nejdřív se hned na začátku aniž by jste vytáhli letlampu a kleště přiznávám, že původní seriál ze 60.let jsem nikdy neviděl a možná dobře tomu. Po rozchodu s Madonnou konečně začínají Guy Ricthiemu zase dorůstat koule a místo filmů pro užovky, začal opět točit filmy pro diváky chodící do kina s ambicí se bavit.
Příběh se rozjíždí prakticky souběžně s úvodními titulky, což mě mírně zastrašilo, protože jsem si říkal, sakra
to se bude asi nabouchaný informacemi jak bible, když se film rozjíždí ještě dřív než nastartuje, ale on je to jen klasický orientační prolog, který by v úvodu zacláněl, protože hned jak se naskočí barevné obrázky, vlády se ujímá akce ve východním Berlíně, při který se stačíme seznámit s hlavními hrdiny, zasmát a ocenit hravou originalitu tvůrců při vymýšlení honičky v podání socialistických auto veteránů v čele s trabantem. Po akčním začátku začíná s přibývajícím počtem odkoukaných filmových políček v hlavince divákově zesilovat svůj význam slovíčko "retro", protože retro je cool, retro jede, a vůbec retro je v dnešní době víc in než metro.
Film táhnou dva protikladní agenti jeden ze sovětské KGB a druhý z americké CIA, och jak originální řeklo by se, ale když se k tomu připočítají dialogy nasáklé anglickým humorem, zajímavě vystavěné scény ( omráčení hlídače, výběr oblečení, přepadení v Římě), odpouštíme ojetou myšlenku s protiklady a s nadšením příjmáme zábavné špionské retro.Příběh nám občas zapajdá, když se občas klade až příliš velký důraz na odlišnost agentů, ale většinou jen do té chvíle než se ve filmu objevuje pány jistě velmi vítaný ženský element v podání Alicie Vikander. Alicie resp.Gaby je výborně napsaná postava, není to ani retrofeministka co vše zvládne ani retropuťka co přišla film ozdobit, právě v její přítomnosti se rozjíždějí ty nejpovedenější scénky, akce a dialogy. Občas si nám tvůrci na pár minut vyhráli s příběhem, v podobě dvou dějových linií, což ale zjistíme až po pár minutách a oceníme to s úsměvem hlavně při závěrečným bum.
Film Krycí jméno U.N.C.L.E. se může stát svým způsobem i zlomovým filmem. Ne kvůli příběhu, dokonce ani retrofetishistu ze mě neudělal, ale zvýraznil herecký talent Alicie Vikander, Henry Cavilla a Armie Hammera, každý z nich má z nedávné minulosti za sebou velmi vydařenou a výraznou roli, ale v herectví je potřeba se předvést opakovaně a nejlépe v odlišné roli a to se tady našemu retrotriu dokonale povedlo.Film má v sobě pro diváka jasný vzkaz nebuď labuť, buď retro a nezapomínej na úsměv."