Marlène Jobert
dala světu spousty krásných filmových zážitků, napsala oceňované
pohádky, ale pořád jí to bylo asi málo a tak v roce 1980 dodala světu
svoje nejvydařenější dílo, Evu Green.
Než se Evička nastěhovala do světa stříbrnýho plátna, začala lámat klučíčí srdíčka a filmový svět jí lehl k nohám, hodně cestovala, hodně studovala, naučila se pár jazyků, zamilovala si umění a jednoho dne zaklepala na jedno pařížské divadélko a tím rozjela svou hereckou kariéru. Do světa před kamerou jí neuved nikdo menší než slavný Bernard Bertolucci. Zatímco jiný současný zářící hvězdy stříbrnýho plátna mají při svých debutech pouhý štěk v často bezvýznamných snímcích, Eva odstartovala pěkně zostra, rovnou hlavní ženský rolí a už během prvních minut jejího působení na plátně byli jasně dvě věci, že tady máme nový herecký supertalent a že tady máme holku, která nepatří do kategorie stydlivek. Eva nám totiž ve Snílcích už ani víc ukázat nemohla, každou scénu, kde byl zaznamenám její výskyt si dokázala ukrást pro sebe, předvedla jednu s nejpřirozenějších souloží, co jsem kdy viděl a návrh nám dopřála pohled na své nahé dokonalé tělo. Na tuhle holku už zkrátka nešlo zapomenout.
Než se Evička nastěhovala do světa stříbrnýho plátna, začala lámat klučíčí srdíčka a filmový svět jí lehl k nohám, hodně cestovala, hodně studovala, naučila se pár jazyků, zamilovala si umění a jednoho dne zaklepala na jedno pařížské divadélko a tím rozjela svou hereckou kariéru. Do světa před kamerou jí neuved nikdo menší než slavný Bernard Bertolucci. Zatímco jiný současný zářící hvězdy stříbrnýho plátna mají při svých debutech pouhý štěk v často bezvýznamných snímcích, Eva odstartovala pěkně zostra, rovnou hlavní ženský rolí a už během prvních minut jejího působení na plátně byli jasně dvě věci, že tady máme nový herecký supertalent a že tady máme holku, která nepatří do kategorie stydlivek. Eva nám totiž ve Snílcích už ani víc ukázat nemohla, každou scénu, kde byl zaznamenám její výskyt si dokázala ukrást pro sebe, předvedla jednu s nejpřirozenějších souloží, co jsem kdy viděl a návrh nám dopřála pohled na své nahé dokonalé tělo. Na tuhle holku už zkrátka nešlo zapomenout.
Jenže pak, jako
kdyby si řekla, no jo, já debutovala v takovým majstrštyku, ale kde mám
na svým kontě "povinnou" začátečnickou sračku a tak přijala roli v
jednom z největších filmových průjmů všech dob, Arsen Lupin - Zloděj gentleman.
Nebýt ženského elementu v tomto filmu, zřejmě bych byl ještě dneska z
té hrůzy na kapačkách. Jenže to už Evě mohlo být jedno, protože ona už
slyšela na druhým konci telefonu "Haló, tady Hollywood, měl bych zájem"
no a tak si naše netuctová kráska koupila letenku a frnk za velkou louži
na kafíčko s jistým panem Ridley Scottem a výsledek ? Hlavní ženská role v historickým velkofilmu Království nebeské.
Tenhle film je oslava filmařiny, má v sobě jasné, mně velmi sympatické
dodnes velmi aktuální poselství. Pokud jde o Evu, tak i když měla hlavní
ženskou roli a Rydley patří mezi obrovské fanoušky žen, nemá ve filmu
tolik prostoru, jak bych si přál, ale když už ten prostor dostane, je to
na mlasking u televize. Možná však do roku 2006 bylo ještě pár lidí,
kterým jméno Eva Green nic neříkalo, ale po roce 2006 se stala tahla
varianta nemožnou. Krásný francouzský supertalent mající ve svém pasu
jméno Eva Green totiž dostal nabídku v bondovce Casino Royale.
Eva nejdřív váhala s přijetím role bondgirl, protože nechtěla být jen
další ozdobou v řadě velkých dobrodužstvých nesmrtelného agenta jejího
veličenstva. Roli nakonec přijala a jak to dopadlo ví asi každý. Její
Vesper se stala nezapomenutelnou a nejkrásnější bondgirl v celé bondí
serii. Vesper nebyla "ta co přijde, roztáhne nohy a pak zase odejde",
Vesper byla první rovnocenná partnerka, ale ne uměle vyšroubovanou
postavou, aby měly feministky radost, byla chytrá, sebevědomá, ale
současně působila křehce a žensky. Dokázala agenta s egem vyšším než
Mount Everest velkolepě setřít, ale současně bylo jasný, že to není
žádný stroj bez citů s kozama, co chlapa nikdy nepotřebuje. Zvládla
něco, čím se nemůže pochlubit žádná jiná, dokázala zlomit srdce
samotnýmu Bondovi, zní to až neuvěřitelně co, zamilovaná nula nula
sedmička, jenže stačí se ve filmu zaměřit na Evu Green a jste zamilovaný
taky. Po tak velkolepé roli, přichází role divoženky ve filmu Zlatý kompas,
která je sice nádherná, možná nejhezčí z celého filmu a na Evičku se
opravdu vyplatí koukat s pořádně otevřeným poklopcem, eeeeee teda s
pořádně otevřeným očním hledím, ale těch deset minut, které ve filmu má
je přece jen trošku málo na herečku jejího kalibru.
Jenže pro Evu bylo asi daleko podstatnější pokračování pobytu ve vlečňáku Dana Craiga,
který si ve filmu rovněž zahrál a rovněž v podobným časovým
minihorizontu jako Eva Green, ale zřejmě si s Evou chtěli ještě
"dopovídat" to,co započali během natáčení Casina Royal. Povídá se
ledacos, ale já zůstanu jemnocitný a nebudu své superintelektuální
velepsaní zbytečně bulvarizovat. Ovšem na co Eva myslela, když podepsala
svou účast ve filmu Franklyn
o tom se nepovídá vůbec nic. Film je tak pitomý, že ho nechápe ani ten
kdo ho vymyslel. Eva Green má ve filmu roli nějaké vyšinuté krávy. Sice
jí zahraje velmi uvěřitelně, ale její vyšinutá postava je jen trapnou
součástí celého vyšinutého filmu. Naštěstí tím Eva svoje učinkování ve
filmových degenech ukončuje a po filmu Franklyn začne světu předvádět
svůj herecký extra um ve velmi silných příbězích, podpořený mimořádně
kvalitní filmařskou prací. Jako první přichází na řadu film Trhliny, ve kterým si Eva zahrála vychovatelku dívčího intru, která se při pohledu na jednu španělskou
holku postupně zapomene ovládat a rozehraje solidní psycho. V Lůnu se přestane ovládat poměrně záhy a jasně dokazuje, že na role vyšinutých žen má monopol. Perfect Sense přišel akorát, aby zabránil "vyšinutému hattricku" , zde hraje sice normální ženu, ale zase v poměrně nenormální situaci a přestože Ewan McGregor není žádnej looser, Eva na sebe strhává při každý scéně veškerou pozornost. Kdo by snad zapoměl, jak umí být svůdná má tu Temné stíny, kde doslova vyšukává duši z pana Deppa a protože je to moderní žena dává mu zabrat i po neduálních stránkách života, takže Johnny se nemusí bát, že by mu snad průměrný obyvatel pražského Žižkova záviděl. Zatím poslední film Evy Green 300: Vzestup říše Evinka pojala v duchu hesla "vzruším i mrtvého" a svým sex apealem si tenhle biják ukradla pro sebe.
holku postupně zapomene ovládat a rozehraje solidní psycho. V Lůnu se přestane ovládat poměrně záhy a jasně dokazuje, že na role vyšinutých žen má monopol. Perfect Sense přišel akorát, aby zabránil "vyšinutému hattricku" , zde hraje sice normální ženu, ale zase v poměrně nenormální situaci a přestože Ewan McGregor není žádnej looser, Eva na sebe strhává při každý scéně veškerou pozornost. Kdo by snad zapoměl, jak umí být svůdná má tu Temné stíny, kde doslova vyšukává duši z pana Deppa a protože je to moderní žena dává mu zabrat i po neduálních stránkách života, takže Johnny se nemusí bát, že by mu snad průměrný obyvatel pražského Žižkova záviděl. Zatím poslední film Evy Green 300: Vzestup říše Evinka pojala v duchu hesla "vzruším i mrtvého" a svým sex apealem si tenhle biják ukradla pro sebe.
Nejlepší Greenovky z hereckého hlediska :
1. Lůno
2. Trhliny
3. Snílci
4. Casino Royale
5. Perfect Sense
Nejlepší Greenovky z filmového hlediska :
1. Snílci
5. Trhliny
Zdroj: http://divak.pise.cz/3-eva-green-ve-sluzbach-filmu.html
Zdroj: http://divak.pise.cz/3-eva-green-ve-sluzbach-filmu.html
Eva Green je taková moje femme fatale. Už ani nevím, v čem jsem ji viděl jako první. Nicméně pamatuji si, že to byl rozhodně první film, který jsem si promítl doma na plátno. Respektive doma... byla to ještě suchá výstavba, prostě taková hrubá stavba, kam jsme si jednom s kamarády dali plátno a pouštěli si přes noc filmy a u toho jen tak na pohodu popíjeli. :-)
OdpovědětVymazat